Prototyp silnika elektrycznego Honda eGX

Prototyp silnika elektrycznego Honda eGX

Podczas tegorocznych targów Bauma, jednych z największych targów maszyn budowlanych, firma Honda zaprezentowała prototyp elektrycznego silnika z serii GX z przedrostkiem "e". 

Honda opracowuje elektryczną jednostkę napędową do zastosować komercyjnych, nie wymagającej stałego zasilania z sieci. Za stworzeniem jednostki napędowej stoi, wciąż dążący do ograniczania zanieczyszczeń trend elektryfikacji silników spalinowych oraz stworzenie jednostki napędowej mogącej pracować w warunkach które emisja spalin może być zagrożeniem dla operatora maszyn. Silnik elektryczny ma się sprawdzić w takich miejscach jak tunele i miejsca o małej cyrkulacji powietrza. Dodatkowym aspektem jest natężenie dźwięku emitowanego przez silnik, które zostanie zniwelowana do minimum. Producent jako jedną z głównych zalet podaje również bardzo niski koszt utrzymania silnika w porównaniu do silników spalinowych. Chodzi tu głównie o wymiany olejów, filtrów oraz regulacje innych podzespołów.

Dzięki wiedzy jaką firma Honda uzyskała podczas produkcji agregatów prądotwórczych (niedawno wprowadzone agregaty EU22i), udało się stworzyć bezszczotkowy, trójfazowy silnik o mocy 2kW zasilany baterią litowo-jonową. Silnik ma być w pełni kompatybilny z modelami GX 100/120. Pierwsze maszyny, które otrzymają silniki elektryczne będą to małe zagęszczarki do gruntu oraz skoczki. Konstrukcyjnie i wymiarowo silniki z serii eGX będą identyczne jak swoje odpowiedniki z serii GX. Honda zapewnia, iż wymiary wałów napędowych, rozstawy śrub mocujących będą identyczne jak w silnikach spalinowych.

Uruchomione zostaną dwa typy:

  • „Zintegrowany” typ, w którym akumulator jest umieszczony na górze silnika (np. Jako źródło energii dla płyt wibracyjnych);
  • „Oddzielny” typ, w którym układ jest bardziej elastyczny i modułowy, umożliwiając dostosowanie do specyficznej konstrukcji ramy OEM (np. Jako źródło energii dla stopy wibracyjnej).

Masowa produkcja w fabryce Hondy w Kumamoto (Japonia) ma się rozpocząć wiosną 2020 roku.

Źródło: 

http://www.honda-engines-eu.com/

https://global.honda/

Tags: Honda eGX

Leave a Reply

All fields are required

Name:
E-mail: (Not Published)
Comment:
Type Code

Kategorie

INFORMACJE

Producenci

Promocje